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Chlorophyll and Chlorophyllin

 

Summary

  • Chlorophyll a and chlorophyll b are natural, fat-soluble chlorophylls found in plants. (More Information)
  • Chlorophyllin is a semi-synthetic mixture of water-soluble sodium copper salts derived from chlorophyll. (More Information)
  • Chlorophyllin has been used orally as an internal deodorant and topically in the treatment of slow-healing wounds for more than 50 years without any serious side effects. (More Information)
  • Chlorophylls and chlorophyllin form molecular complexes with some chemicals known or suspected to cause cancer, and in doing so, may block carcinogenic effects. Carefully controlled studies have not been undertaken to determine whether a similar mechanism might limit uptake of required nutrients. (More Information)
  • Supplementation with chlorophyllin before meals substantially decreased a urinary biomarker of aflatoxin-induced DNA damage in a Chinese population at high risk of liver cancer due to unavoidable, dietary aflatoxin exposure from moldy grains and legumes. (More Information)
  • Scientists are hopeful that chlorophyllin supplementation will be helpful in decreasing the risk of liver cancer in high-risk populations with unavoidable, dietary aflatoxin exposure. However, it is not yet known whether chlorophyllin or natural chlorophylls will be useful in the prevention of cancers in people who are not exposed to significant levels of dietary aflatoxin. (More Information)

 

 

 

 

Introduction

 

Chlorophyll is the pigment that gives plants and algae their green color. Plants use chlorophyll to trap light needed for photosynthesis (1). The basic structure of chlorophyll is a porphyrin ring similar to that of heme in hemoglobin, although the central atom in chlorophyll is magnesium instead of iron. The long hydrocarbon (phytol) tail attached to the porphyrin ring makes chlorophyll fat-soluble and insoluble in water. Two different types of chlorophyll (chlorophyll a and chlorophyll b) are found in plants (structures of natural chlorophylls). The small difference in one of the side chains allows each type of chlorophyll to absorb light at slightly different wavelengths. Chlorophyllin is a semi-synthetic mixture of sodium copper salts derived from chlorophyll (2, 3). During the synthesis of chlorophyllin, the magnesium atom at the center of the ring is replaced with copper and the phytol tail is lost. Unlike natural chlorophyll, chlorophyllin is water-soluble. Although the content of different chlorophyllin mixtures may vary, two compounds commonly found in commercial chlorophyllin mixtures are trisodium copper chlorin e6 and disodium copper chlorin e4 (structures of two commercial chlorophyllins).

 

 

Metabolism and Bioavailability

 

Little is known about the bioavailability and metabolism of chlorophyll or chlorophyllin. The lack of toxicity attributed to chlorophyllin led to the belief that it was poorly absorbed (4). However, significant amounts of copper chlorin e4 were measured in the plasma of humans taking chlorophyllin tablets in a controlled clinical trial, indicating that it is absorbed. More research is needed to understand the bioavailability and metabolism of natural chlorophylls and chlorin compounds in synthetic chlorophyllin.

 

Biological Activities

 

Complex Formation with Other Molecules

 

Chlorophyll and chlorophyllin are able to form tight molecular complexes with certain chemicals known or suspected to cause cancer, including polycyclic aromatic hydrocarbons found in tobacco smoke (5), some heterocyclic amines found in cooked meat (6), and aflatoxin-B1 (7). See a computer-generated molecular model of a chlorophyllin-aflatoxin-B1 complex. The binding of chlorophyll or chlorophyllin to these potential carcinogens may interfere with gastrointestinal absorption of potential carcinogens, reducing the amount that reaches susceptible tissues (8). A recently completed study by Linus Pauling Institute investigator Professor George S. Bailey showed that chlorophyllin and chlorophyll were equally effective at blocking uptake of aflatoxin-B1 in humans, using accelerator mass spectrometry to track an ultra-low dose of the carcinogen (C Jubert et al., manuscript submitted).

 

 

 

Antioxidant Effects

 

Chlorophyllin can neutralize several physically relevant oxidants in vitro (9, 10), and limited data from animal studies suggest that chlorophyllin supplementation may decrease oxidative damage induced by chemical carcinogens and radiation (11, 12).

 

Modification of the Metabolism and Detoxification of Carcinogens

 

To initiate the development of cancer, some chemicals (procarcinogens) must first be metabolized to active carcinogens that are capable of damaging DNA or other critical molecules in susceptible tissues. Since enzymes in the cytochrome P450 family are required for the activation of some procarcinogens, inhibition of cytochrome P450 enzymes may decrease the risk of some types of chemically induced cancers. In vitro studies indicate that chlorophyllin may decrease the activity of cytochrome P450 enzymes (5, 13). Phase II biotransformation enzymes promote the elimination of potentially harmful toxins and carcinogens from the body. Limited data from animal studies indicate that chlorophyllin may increase the activity of the phase II enzyme, quinone reductase (14).

 

 

 

Therapeutic Effects

 

A recent study showed that human colon cancer cells undergo cell cycle arrest after treatment with chlorophyllin (15). The mechanism involved inhibition of ribonucleotide reductase activity. Ribonucleotide reductase plays a pivotal role in DNA synthesis and repair, and is a target of currently used cancer therapeutic agents, such as hydroxyurea (15). This provides a potential new avenue for chlorophyllin in the clinical setting, sensitizing cancer cells to DNA damaging agents.

 

 

 

 

 

Disease Prevention

 

Aflatoxin-Associated Liver Cancer

 

Aflatoxin-B1 (AFB1) a liver carcinogen produced by certain species of fungus, is found in moldy grains and legumes, such as corn, peanuts, and soybeans (2, 8). In hot, humid regions of Africa and Asia with improper grain storage facilities, high levels of dietary AFB1 are associated with increased risk of hepatocellular carcinoma. Moreover, the combination of hepatitis B infection and high dietary AFB1 exposure increases the risk of hepatocellular carcinoma still further. In the liver, AFB1 is metabolized to a carcinogen capable of binding DNA and causing mutations. In animal models of AFB1-induced liver cancer, administration of chlorophyllin at the same time as dietary AFB1 exposure significantly reduces AFB1-induced DNA damage in the livers of rainbow trout and rats (16-18), and dose-dependently inhibits the development of liver cancer in trout (19). One rat study found that chlorophyllin did not protect against aflatoxin-induced liver damage when given after tumor initiation (20). In addition, a recent study reported that natural chlorophyll inhibited AFB1-induced liver cancer in the rat (18).

 

Because of the long time period between AFB1 exposure and the development of cancer in humans, an intervention trial might require as long as 20 years to determine whether chlorophyllin supplementation can reduce the incidence of hepatocellular carcinoma in people exposed to high levels of dietary AFB1. However, a biomarker of AFB1-induced DNA damage (AFB1-N7-guanine) can be measured in the urine, and high urinary levels of AFB1-N7-guanine have been associated with significantly increased risk of developing hepatocellular carcinoma (21). In order to determine whether chlorophyllin could decrease AFB1-induced DNA damage in humans, a randomized, placebo-controlled intervention trial was conducted in 180 adults residing in a region in China where the risk of hepatocellular carcinoma is very high due to unavoidable dietary AFB1 exposure and a high prevalence of chronic hepatitis B infection (22). Participants took either 100 mg of chlorophyllin or a placebo before meals three times daily. After 16 weeks of treatment, urinary levels of AFB1-N7-guanine were 55% lower in those taking chlorophyllin than in those taking the placebo, suggesting that chlorophyllin supplementation before meals can substantially decrease AFB1-induced DNA damage. Although a reduction in hepatocellular carcinoma has not yet been demonstrated in humans taking chlorophyllin, scientists are hopeful that chlorophyllin supplementation will provide some protection to high-risk populations with unavoidable, dietary AFB1 exposure (8). For more information about the Chlorophyllin Clinical Trial, see Dr. George Bailey’s article in the Fall/Winter 2002 Linus Pauling Institute Newsletter.

 

It is not known whether chlorophyllin will be useful in the prevention of cancers in people who are not exposed to significant levels of dietary AFB1, as is the case for most people living in the U.S. Many questions remain to be answered regarding the exact mechanisms of cancer prevention by chlorophyllin, the implications for the prevention of other types of cancer, and the potential for natural chlorophylls in the diet to provide cancer protection. Scientists from the Linus Pauling Institute’s Cancer Chemoprotection Program (CCP) are actively pursuing these research questions. For more information about the CCP, see Dr. David Williams' article in the Spring/Summer 1999 Linus Pauling Institute Newsletter and the more recent update by Dr. Rod Dashwood in the Fall/Winter 2003 Linus Pauling Institute Research Report.

 

Therapeutic Uses of Chlorophyllin

 

Internal Deodorant

 

Observations in the 1940s and 1950s that topical chlorophyllin had deodorizing effects on foul-smelling wounds led clinicians to administer chlorophyllin orally to patients with colostomies and ileostomies in order to control fecal odor (23). While early case reports indicated that chlorophyllin doses of 100-200 mg/d were effective in reducing fecal odor in ostomy patients (24, 25), at least one placebo-controlled trial found that 75 mg of oral chlorophyllin three times daily was no more effective than placebo in decreasing fecal odor assessed by colostomy patients (26). Several case reports have been published indicating that oral chlorophyllin (100-300 mg/day) decreased subjective assessments of urinary and fecal odor in incontinent patients (23, 27). Trimethylaminuria is a hereditary disorder characterized by the excretion of trimethylamine, a compound with a “fishy” or foul odor. A recent study in a small number of Japanese patients with trimethylaminuria found that oral chlorophyllin (60 mg three times daily) for three weeks significantly decreased urinary trimethylamine concentrations (28).

 

 

 

 

Wound Healing

 

 

Research in the 1940s indicating that chlorophyllin slowed the growth of certain anaerobic bacteria in the test tube and accelerated the healing of experimental wounds in animals led to the use of topical chlorophyllin solutions and ointments in the treatment of persistent open wounds in humans (29). During the late 1940s and 1950s, a series of largely uncontrolled studies in patients with slow-healing wounds, such as vascular ulcers and pressure (decubitus) ulcers, reported that the application of topical chlorophyllin promoted healing more effectively than other commonly used treatments (30, 31). In the late 1950s, chlorophyllin was added to papain and urea-containing ointments used for the chemical debridement of wounds in order to reduce local inflammation, promote healing, and control odor (23). Chlorophyllin-containing papain/urea ointments are still available in the U.S. by prescription (32). Several studies have reported that such ointments are effective in wound healing (33). Recently, a spray formulation of the papain/urea/chlorophyllin therapy has become available (34).

 

 

 

Sources

 

Chlorophylls

 

Chlorophylls are the most abundant pigments in plants. Dark green, leafy vegetables like spinach are rich sources of natural chlorophylls. The chlorophyll contents of selected vegetables are presented in the table below (35).

Chlorophyll Content of Selected Raw Vegetables

Food Serving
Chlorophyll (mg)
Spinach 1 cup 23.7
Parsley ½ cup 19.0
Cress, garden 1 cup 15.6
Green beans 1 cup 8.3
Arugula 1 cup 8.2
Leeks 1 cup 7.7
Endive 1 cup 5.2
Sugar peas 1 cup 4.8
Chinese cabbage 1 cup 4.1

 

Supplements

 

Chlorophyll

 

Green algae like chlorella are often marketed as supplemental sources of chlorophyll. Because natural chlorophyll is not as stable as chlorophyllin and is much more expensive, most over-the-counter chlorophyll supplements actually contain chlorophyllin.

 

Chlorophyllin

 

Oral preparations of sodium copper chlorophyllin (also called chlorophyllin copper complex) are available in supplements and as an over-the-counter drug (Derifil) used to reduce odor from colostomies or ileostomies or to reduce fecal odor due to incontinence (36). Sodium copper chlorophyllin may also be used as a color additive in foods, drugs, and cosmetics (37). Oral doses of 100-300 mg/day in three divided doses have been used to control fecal and urinary odor (see Therapeutic Uses of Chlorophyllin).

 

 

Safety

 

Natural chlorophylls are not known to be toxic, and no toxic effects have been attributed to chlorophyllin despite more than 50 years of clinical use in humans (8, 23, 29). When taken orally, chlorophyllin may cause green discoloration of urine or feces, or yellow or black discoloration of the tongue (38). There have also been occasional reports of diarrhea related to oral chlorophyllin use. When applied topically to wounds, chlorophyllin has been reported to cause mild burning or itching in some cases (39). Oral chlorophyllin may result in false positive results on guaiac card tests for occult blood (40). Since the safety of chlorophyll or chlorophyllin supplements has not been tested in pregnant or lactating women, they should be avoided during pregnancy and lactation.

 

References

 


Written in December 2005 by:
Jane Higdon, Ph.D.
Linus Pauling Institute
Oregon State University

Updated in June 2009 by:
Victoria J. Drake, Ph.D.
Linus Pauling Institute
Oregon State University

Reviewed in June 2009 by:
Roderick H. Dashwood, Ph.D.
Director, Cancer Chemoprotection Program, Linus Pauling Institute
Professor of Environmental & Molecular Toxicology
Leader, Environmental Mutagenesis & Carcinogenesis Core, Environmental Health Sciences Center
Oregon State University

Copyright 2004-2014  Linus Pauling Institute



 

 

Disclaimer

 

The Linus Pauling Institute Micronutrient Information Center provides scientific information on the health aspects of dietary factors and supplements, foods, and beverages for the general public. The information is made available with the understanding that the author and publisher are not providing medical, psychological, or nutritional counseling services on this site. The information should not be used in place of a consultation with a competent health care or nutrition professional.

The information on dietary factors and supplements, foods, and beverages contained on this Web site does not cover all possible uses, actions, precautions, side effects, and interactions. It is not intended as nutritional or medical advice for individual problems. Liability for individual actions or omissions based upon the contents of this site is expressly disclaimed.

 

Queellle:The Linus Pauling Institute Micronutrient Information Center

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Chlorophyll und Chlorophyllin

Zusammenfassung

  •     Chlorophyll a und Chlorophyll b sind natürliche , fettlösliche Chlorophyll in Pflanzen gefunden. ( )
  •     Chlorophyllin ist ein semi -synthetisches Gemisch von wasserlöslichen Natrium abgeleitet von Chlorophyll Kupfersalze . (  )
  •     Chlorophyllin wurde oral als interne Deodorant und topisch in der Behandlung von schwer heilenden Wunden Seit mehr als 50 Jahren ohne schwere Nebenwirkungen eingesetzt. (  )
  •     Chlorophylle und Chlorophyll bilden Molekülkomplexen mit einigen Chemikalien bekannt oder im Verdacht, Krebs zu verursachen, und dabei kann krebserzeugende Wirkung blockieren. Sorgfältig wurden keine kontrollierten Studien durchgeführt, um festzustellen, ob ein ähnlicher Mechanismus könnte die Aufnahme der erforderlichen Nährstoffe zu begrenzen. ( )
  •     Supplementierung mit Chlorophyllin vor den Mahlzeiten wesentlich verringert eine Urin- Biomarker von Aflatoxin -induzierte DNA- Schäden in einem chinesischen Bevölkerung mit hohem Risiko von Leberkrebs durch unvermeidbare , Nahrungs Aflatoxin- Belastung von verschimmelten Getreide und Hülsenfrüchte 
  •     Die Wissenschaftler sind zuversichtlich, dass Chlorophyll Ergänzung wird hilfreich bei der Verringerung der Gefahr von Leberkrebs bei Hochrisikogruppen mit unvermeidbaren , Nahrungs Aflatoxin- Belastung sein . Es ist jedoch noch nicht bekannt, ob Chlorophyllin oder natürlichen Chlorophylls nützlich bei Personen, die keine signifikanten Mengen an Nahrungs Aflatoxin ausgesetzt sind bei der Prävention von Krebserkrankungen. ( )


Einführung

Chlorophyll ist das Pigment, das Pflanzen und Algen gibt ihre grüne Farbe . Pflanzen nutzen Chlorophyll zu fangen Licht für die Photosynthese (1) notwendig. Die Grundstruktur von Chlorophyll ist ein Porphyrin- Ring ähnlich dem von Häm in Hämoglobin, obwohl das Zentralatom in Chlorophyll Magnesium anstelle von Eisen . Die lange Kohlenwasserstoff ( Phytol ) -Schwanzes an das Porphyrin- Ring befestigt ist Chlorophyll fettlöslichen und in Wasser unlöslich. Zwei verschiedene Typen von Chlorophyll ( Chlorophyll a und Chlorophyll b) sind in Pflanzen (Strukturen der natürlichen Chlorophylle ) gefunden. Der kleine Unterschied in einer der Seitenkettenkann jede Art von Chlorophyll Licht mit geringfügig unterschiedlichen Wellenlängen absorbieren . Chlorophyllin ist ein semi -synthetisches Gemisch aus Natrium von Chlorophyll (2, 3) abgeleitet sind Kupfersalze . Während der Synthese von Chlorophyllin , wird die Magnesiumatom in der Mitte des Rings durch Kupfer ersetzt und das Phytol Schwanz verloren. Im Gegensatz zu natürlichem Chlorophyll , Chlorophyllin ist wasserlöslich. Obwohl der Inhalt der verschiedenen Mischungen Chlorophyllin kann variieren, zwei Verbindungen, die üblicherweise in kommerziellen Chlorophyllin Mischungen zu finden sind tri- Kupfer- e6 und Di- Kupfer Chlorin e4 (Strukturen von zwei Handels Chlorophyllinen ) .

Stoffwechsel-und Bioverfügbarkeit

Wenig ist über die Bioverfügbarkeit und Metabolismus von Chlorophyll und Chlorophyllin bekannt. Das Fehlen von Toxizität für Chlorophyllin zurückzuführen führte zu der Annahme, dass es schlecht absorbiert wurde (4). Es wurden jedoch signifikante Mengen an Kupfer Chlorin e4 im Plasma von Menschen unter Chlorophyllin Tabletten in einer kontrollierten klinischen Studie gemessen , was anzeigt, daß es absorbiert wird . Mehr Forschung ist notwendig , um die Bioverfügbarkeit und Metabolismus von natürlichen Chlorophylle und Chlorin Verbindungen in Kunst Chlorophyllin zu verstehen.

Biologische Aktivitäten

Komplexbildung mit anderen Molekülen

Chlorophyll und Chlorophyll in der Lage, enge molekulare Komplexe mit bestimmten Chemikalien bekannt oder im Verdacht, Krebs zu verursachen, einschließlich polyzyklischen aromatischen Kohlenwasserstoffen im Tabakrauch zu bilden (5 ), einige heterozyklische Amine in gekochtem Fleisch gefunden ( 6) und Aflatoxin -B1 (7) . Sehen Sie ein Computer-generierten Molekülmodell eines Chlorophyll - Aflatoxin -B1 -Komplex. Die Bindung von Chlorophyll und Chlorophyllin , um diese potentiellen Karzinogenen kann mit Magen-Darm- Absorption von potentiellen Karzinogene stören , die Verringerung der Menge , die anfällig Gewebe (8) erreicht . Eine kürzlich abgeschlossene Studie, die von Linus Pauling Institute Investigator Professor George S. Bailey zeigte, dass Chlorophyll und Chlorophyll waren zu blockieren die Aufnahme von Aflatoxin B1 in den Menschen, mit Beschleuniger-Massenspektrometrie , eine ultra- niedrige Dosis des krebserzeugend (C Jubert et verfolgen gleichermaßen wirksam al. , Manuskript eingereicht ) .

Antioxidant Effects

Chlorophyllin können mehrere physikalisch relevanten Oxidationsmitteln in vitro ( 9, 10) zu neutralisieren und begrenzte Daten aus Tierstudien legen nahe, dass Chlorophyll Ergänzung kann oxidativen Schäden durch chemische Karzinogene und Strahlung ( 11, 12 ) induziert verringern.

Änderung des Metabolismus und Entgiftung von Karzinogenen

Um die Entwicklung von Krebs zu initiieren , müssen einige Chemikalien ( Prokarzinogenen ) erste aktive Karzinogene, die in der Lage ist zu beschädigen oder andere kritische DNA -Moleküle bei empfindlichen Gewebe metabolisiert werden. Da Enzyme in der Cytochrom P450-Familie für die Aktivierung einiger Prokarzinogenen erforderlich ist, kann die Hemmung der Cytochrom P450-Enzyme das Risiko für einige Arten von chemisch induzierten Tumoren zu verringern. In vitro-Studien zeigen , dass Chlorophyllin können die Aktivität von Cytochrom-P450- Enzyme ( 5, 13) zu verringern. Phase-II- Biotransformation Enzyme fördern die Beseitigung von potenziell schädlichen Giftstoffe und krebserregende Stoffe aus dem Körper. Begrenzte Daten aus Tierstudien zeigen, dass Chlorophyll kann die Aktivität der Phase-II- Enzym -, Chinon -Reduktase ( 14) zu erhöhen.

Therapeutische Effekte

Eine neuere Studie hat gezeigt, dass menschliche Dickdarmkrebszellen unterzogen Zellzyklus nach der Behandlung mit Chlorophyllin (15). Der Mechanismus beteiligt Hemmung der Ribonucleotid- Reduktase-Aktivität . Ribonukleotidreduktase spielt eine zentrale Rolle bei der DNA-Synthese und Reparatur, und ein Ziel der derzeit verwendeten Krebstherapeutika , wie Hydroxyharnstoff (15). Dies stellt einen potentiellen neuen Weg für Chlorophyllin im klinischen Umfeld , sensibilisierend Krebszellen auf DNA- schädigende Mittel .

Prävention

Aflatoxin - assoziierten Leberkrebs

( 2, 8 ), Aflatoxin B1 ( AFB1 ) eine gewisse Pilzarten hergestellt Leber Karzinogen ist in schimmelig Getreide und Hülsenfrüchte , wie Mais, Erdnüssen, Sojabohnen und gefunden. In heißen, feuchten Regionen Afrika und Asien mit unsachgemäßen Getreidelagern , sind hohe Nahrungs AFB1 mit einem erhöhten Risiko eines hepatozellulären Karzinoms verbunden. Darüber hinaus ist die Kombination von Hepatitis -B-Infektion und hohe Nahrungs AFB1 Exposition erhöht das Risiko für Leberzellkarzinom noch weiter . In der Leber wird AFB1 um ein Karzinogen , das zur Bindung von DNA und Mutationen verursachen metabolisiert. In Tiermodellen der AFB1 -induzierte Leberkrebs, Verwaltung von Chlorophyll in der gleichen Zeit als Nahrungs AFB1 Exposition deutlich AFB1 -induzierte DNA-Schäden in der Leber von Regenbogenforellen und Ratten ( 16-18) reduziert , und dosisabhängig hemmt die Entwicklung von Leberkrebs in Forelle ( 19). Eine Studie an Ratten festgestellt, dass Chlorophyll nicht gegen Aflatoxin -induzierten Leberschäden zu schützen, wenn nach der Tumor- Initiation (20) gegeben . Zusätzlich wird eine aktuelle Studie berichtet, dass natürliche Chlorophyll verhindert AFB1 -induzierte Leberkrebs bei Ratten (18).

Aufgrund der langen Zeitspanne zwischen AFB1 Exposition und der Entstehung von Krebs beim Menschen , könnte eine Interventionsstudie erforderlich , solange 20 Jahre, um festzustellen, ob Chlorophyllin -Supplementierung kann die Inzidenz des hepatozellulären Karzinoms bei Menschen zu hohe Nahrungs AFB1 ausgesetzt zu reduzieren. Allerdings kann ein Biomarker für AFB1 -induzierte DNA-Schäden ( AFB1 -N7 - Guanin) im Urin gemessen werden kann, und hohe Gehalt im Urin von AFB1 -N7 - Guanin sind mit einem signifikant erhöhten Risiko der Entwicklung von Leberzellkarzinom (21) in Verbindung gebracht. Um festzustellen, ob Chlorophyllin könnte AFB1 -induzierte DNA-Schäden bei Menschen zu verringern, wurde eine randomisierte, Placebo-kontrollierten Interventionsstudie in 180 Erwachsene mit Wohnsitz in einer Region in China, wo das Risiko von Leberzellkarzinom ist durch unvermeidbare Nahrungs AFB1 sehr hoher Exposition durchgeführt und eine hohe Prävalenz der chronischen Hepatitis B-Infektion (22). Die Teilnehmer nahmen entweder 100 mg Chlorophyll oder ein Placebo vor den Mahlzeiten dreimal täglich. Nach 16 Wochen der Behandlung , waren Gehalt im Urin von AFB1 -N7 -Guanin- 55 % unter denen, die in Chlorophyllin als in denen , die das Placebo , was darauf hindeutet , dass die Chlorophyll -Supplementierung vor den Mahlzeiten wesentlich AFB1 -induzierte DNA-Schäden zu verringern. Obwohl eine Reduzierung der Leberzellkarzinom noch nicht beim Menschen unter Chlorophyllin nachgewiesen , sind die Wissenschaftler zuversichtlich, dass Chlorophyll Ergänzung wird einen gewissen Schutz für Hochrisikogruppen mit unvermeidbaren , Nahrungs AFB1 Exposition ( 8 ) zu liefern. Für mehr Informationen über das Chlorophyllin Clinical Trial , siehe Dr. George Bailey Artikel in der Herbst / Winter 2002 Linus Pauling Institute Newsletter .

Es ist nicht bekannt , ob Chlorophyllin nützlich bei Menschen, die nicht zu signifikanten Konzentrationen von Nahrungs AFB1 ausgesetzt sind bei der Prävention von Krebserkrankungen , wie es der Fall für die meisten Menschen in den USA bleiben viele Fragen in Bezug auf die genauen Mechanismen der Krebs beantwortet werden Prävention von Chlorophyllin , die Auswirkungen auf die Prävention von anderen Krebsarten , und das Potential für natürliche Chlorophyll in der Nahrung auf Krebsschutz . Wissenschaftler des Linus Pauling Instituts Cancer Chemoschutz -Programm ( CCP) sind aktiv verfolgt diese Forschungsfragen . Für weitere Informationen über die KPCh , siehe Dr. David Williams ' Artikel in der Frühjahr / Sommer 1999 Linus Pauling Institute Newsletter und die neueren Update von Dr. Rod Dashwood in der Linus Pauling Institute Forschungsbericht Herbst / Winter 2003 .

Therapeutische Anwendungen von Chlorophyllin

Interne Deodorant

Beobachtungen in den 1940er und 1950er Jahren , dass die topische Chlorophyllin hatte Auswirkungen auf übelriechenden Wunden desodorierende führte Kliniker Chlorophyllin oral an Patienten mit Kolostomie und ileostomies , um fäkale Geruch ( 23) steuern zu verwalten. Während die ersten Fallberichte zeigten, dass Chlorophyllin Dosen von 100-200 mg / d waren bei der Verringerung der fäkalen Geruch in Stoma- Patienten (24 , 25) wirksam , fanden zumindest eine Placebo-kontrollierten Studie , dass 75 mg orales Chlorophyllin dreimal täglich war nicht mehr wirksamer als Placebo bei der Verringerung fäkalen Geruch von Kolostomie- Patienten (26 ) bewertet. Mehrere Fallberichte veröffentlicht worden, die anzeigt, dass die orale Chlorophyllin (100-300 mg / Tag ) verringerte subjektive Einschätzungen von Harn-und Stuhlgeruchin inkontinenten Patienten (23 , 27) . Trimethylaminurie ist eine erbliche Erkrankung, die durch die Ausscheidung von Trimethylamin, einer Verbindung mit einer "fischig " oder üblen Geruch . Eine neue Studie in einer kleinen Anzahl von Patienten mit japanische Trimethylaminurie gefunden , dass die orale Chlorophyllin (60 mg dreimal täglich) drei Wochen signifikant vermindert UrinkonzentrationenTrimethylamin (28).

Wundheilung

Forschung in 1940 anzeigt, daß Chlorophyllin verlangsamt das Wachstum bestimmter anaerober Bakterien im Reagenzglas und beschleunigt die Heilung von Wunden in experimentellen Tieren führte die Verwendung von topischen Chlorophyllin Lösungen und Salben zur Behandlung von anhaltenden offenen Wunden in Menschen (29). Während der späten 1940er und 1950er Jahren eine Reihe von weitgehend unkontrollierten Studien bei Patienten mit schwer heilenden Wunden wie Ulcera und Gefäßdruck ( Dekubitus) Geschwüre, berichtet, dass die Anwendung von topischen Chlorophyllin effektiver als andere häufig verwendete Behandlungen gefördert Heilung (30 , 31) . In den späten 1950er Jahren wurde Chlorophyllin zu Papain und harnstoffhaltige Salben für die chemische Debridement von Wunden eingesetzt, um eine lokale Entzündung zu verringern, die Heilung fördern und zu steuern Geruch ( 23) aufgenommen. Chlorophyllin haltigen Papain / Harnstoff- Salben sind noch erhältlich in den USA auf Rezept (32). Mehrere Studien haben berichtet, dass solche Salben wirksam bei der Wundheilung (33 ) sind . Kürzlich wurde ein Spray-Formulierung der Papain- / Harnstoff / Chlorophyllin Therapie verfügbar geworden ist (34).

Quellen

Chlorophylle

Chlorophylle sind die häufigsten Pigmente in Pflanzen. Dunkelgrün, Blattgemüse wie Spinat sind reich an natürlichen Chlorophylle . Die Chlorophyll Inhalte ausgewählter Gemüse werden in der nachfolgenden (35) Tabelle dargestellt.

 

TEXT AUS DER TABELLE

Chlorophyllgehalt ausgewählter Rohes Gemüse
Essen servieren Chlorophyll (mg)
Spinat 1 Tasse 23,7
Petersilie ½ Tasse 19,0
Cress, Garten 1 Tasse 15,6
Grüne Bohnen 1 Tasse 8.3
Rucola 1 Tasse 8.2
Lauch 1 Tasse 7.7
Endivien 1 Tasse 5.2
Zuckererbsen 1 Tasse 4.8

Chinakohl 1 Tasse 4.1

 

Supplements

Chlorophyll

Grüne Algen wie Chlorella werden oft als zusätzliche Quellen von Chlorophyll vermarktet. Da natürliche Chlorophyll ist nicht so stabil wie Chlorophyllin und ist viel teurer , die meisten over-the -counter Chlorophyll Ergänzungen tatsächlich Chlorophyllin enthalten .

Chlorophyllin

Orale Präparate von Natriumkupferchlorophyllin (auch als Chlorophyllin -Kupfer-Komplex ) gibt es in Nahrungsergänzungsmittel und als Over-the -Counter- Arzneimittel ( Derifil ) verwendet werden, um Geruch aus Kolostomien oder ileostomies reduzieren oder fäkale Geruch durch Inkontinenz (36 ) zu reduzieren. Natriumkupferchlorophyllin kann auch als ein Farbzusatzstoff in Lebensmitteln, Arzneimitteln und Kosmetika (37) verwendet werden. Orale Dosen von 100-300 mg / Tag in drei Einzeldosen verwendet wurden, um fäkale Geruch und Urin kontrollieren (siehe Therapeutische Anwendungen von Chlorophyllin ) .

Sicherheit

Natur Chlorophylle sind nicht bekannt, giftig zu sein , und keine toxischen Effekte zu Chlorophyllin trotz mehr als 50 Jahren klinischer Anwendung am Menschen ( 8, 23 , 29) zugeschrieben. Wenn es oral eingenommen wird, kann dazu führen, Chlorophyllin grünen Verfärbung von Urin oder Kot, oder gelbe oder schwarze Verfärbung der Zunge ( 38) . Es gab auch gelegentliche Berichte von Durchfall mündliche Chlorophyllin Verwendung. Bei topischer auf Wunden aufgetragen hat Chlorophyllin wurde berichtet, leichtes Brennen oder Jucken in einigen Fällen ( 39) führen. Oral Chlorophyllin kann zu falsch positiven Ergebnisse auf Guajak -Karte Tests auf okkultes Blut (40) führen. Da die Sicherheit von Chlorophyll oder Chlorophyllin Ergänzungen wurde nicht bei schwangeren oder stillenden Frauen untersucht , sollten sie während der Schwangerschaft und Stillzeit vermieden werden.

Referenzen

: Im Dezember 2005 durch schriftliche
Jane Higdon , Ph.D.
Linus Pauling Institute
Oregon State University

Aktualisiert im Juni 2009 von:
Victoria J. Drake , Ph.D.
Linus Pauling Institute
Oregon State University

Bewertet im Juni 2009 von:
Roderick H. Dashwood , Ph.D.
Director , Cancer Chemoprotektion Programm , Linus Pauling Institute
Professor für Umwelt & Molekulare Toxikologie
Leiter , Umwelt Mutagenese und Karzinogenese Core- , Umwelt- Health Sciences Center
Oregon State University

Urheberrecht 2004-2014 Linus Pauling Institute

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Ich mache keinen Aufruf, sich bei einer Krebsdiagnose nicht behandeln zu lassen. Es geht viel mehr hauptsächlich darum, dass man sich Informationen aus verschiedenen Quellen holt und selbst entscheid